کولر گازی

لوازم نصب کولر گازی : ابزار مورد نیاز برای نصب کولر گازی و اسپلیت

لوازم نصب کولر گازی : ابزار و لوازم مورد نیاز برای نصب کولر گازی ، جزو وسایل ضرروی یک نصاب می باشد و اگر شما قصد نصب کولرگازی یا اسپیلت دارید ، باید ابزارهای زیر را داشته باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب کولر گازی عبارتند از :

  • دلر(برای سوراخکاری در داخل واحد و خارج واجد)،
  • انواع آچار (برای بستن پیچ های مربوط به چهارپایه، کندانسور و یونیت داخلی)،
  • لوله برمسی،
  • انبردست (برای بستن بست ها و سیم پیچی در صورت نیاز)،
  • انواع پیچ گوشتی (برای بستن پیچ های دو سو و چهار سو)،
  • چهارپایه ،
  • منیفولد سرویس ( گیج فشار ) ،
  • مولتی متر ،
  • پرچ کن ،
  • پمپ وکیوم ،
  • ترمومتر ،
  • مانومتر ،
  • دستگاه فنر خم کن لوله مسی.

در ادامه به بررسی کارکرد هر یک از تجهیزات و ابزارهای فوق در فرایند نصب کولر گازی و اسپلیت می پردازیم.

نقش دلر در نصب:

با استفاده از دلر میتوانید جای پایه کولر گازی را در دیوار سوراخ کرده و پایه مربوط به یونیت خارجی کولر گازی را نصب کنید.

چهارپایه (ابزارهای مورد نیاز در نصب کولر گازی)

چهارپایه، ابزاری است که در نصب یونیت خارجی کولر گازی و اسپلیت مورد استفاده قرار میگیرد. در کولرگازی های دو تیکه ، یونیت خارجی معمولا بر روی دیوار و در خارج واحد نصب می شود که برای نصب آن باید ابتدا یک چهارپایه نصب کرد و سپس یونیت خارجی یا کندانسور را بر روی آن قرار داد.

لوله بر مسی

در کولر های گازی دو تیکه ، یا اسپلیت ، از لوله های مسی برای اتصال بین یونیت داخلی و یونیت خارجی یا کندانسور استفاده میشود.

برای اینکه این اتصال ایجاد گردد ، لوله مسی با ید در اندازه مناسب برش داده شود و برای این کار ، از لوله بر مسی استفاده میشود.

برخی از نصابان ، برای اینکار از اره آهن بر استفاده میکنند که این کار به دلیل اینکه ممکن است باعث شکستن لوله مسی یا قاچ خوردن آن شود کار نادرسی است .

لوله برهای مسی انواع مختلفی دارند ، و بسته به نوع کار اندازه های متفاوتی از آنها در بازار وجود دارد. برای نصب کولرگازی نیاز به لوله برمسی کوچک می باشد تا هنگام برش دادن لوله مسی از آن استفاده شود.

پرچ کن

برای اینکه بتوانیم دو قطعه را به هم متصل کنیم یا باید از جوشگاری استفاده کنیم یا از روش های مفصلی یعنی از پیچ و مهره ، اما در فرانید نصب کولرگازی بهتر است از پرچ کردن قطعات بر روی یکدیگر استفاده کنیم.

یکی از ابزارهای مورد نیاز در نصب کولر گازی ، دستگاه پرچ کن می باشد ، و بعد از برش لوله ها باید از پرچ کن استفاد کرد.

منیفولد سرویس ( گیج فشار )

در فرایند نصب، بعد از اینکه نصب انجام شد باید شارژ گاز کولر گازی نیز چک شود ، منیفولد یا گیج فشار ، یکی از لوازم و ابزارهای ضروری برای تنظیم فشار گاز یا همان مبرد می باشد.

منیفولد به دو شکل آنالوگ و دیجیتال در بازار وجود دارد.

مولتی متر

یکی دیگر از تجهیزات لازم در نصب کولرگازی ، مولتی متر می باشد . مولتی متر دستگاهی است که برای اندزاه گرفتن کیمت هایی مانند ولتاژ ، ظرفیت خازن ، مقاومت الکتریکی و غیره استفاده میشود.

پمپ وکیوم

از دیگر لوازم مورد نیاز در نصب کولر گازی ، پمپ وکیوم می باشد. با این دستگاه ، لوله های تبرید را از رطوبت هوا پاک سازی میکنند. چونکه وجود رطوبت و هوا در چرخه تبرید ، باعث خرابی کولر گازی میشود.

ترمومتر

برای اندازه گیری دما از تجهیزات مختلفی استفاده میشود که یکی از این ابزارها، ترمومتر می باشد.

مانومتر

مامومتر ابزاری است که برای اندازه گیری فشار ، از آن استفاده میشود .

مانومتر، فشار گاز محبوس شده در یک سیستم بسته را اندازه گیری میکند. در کولرگازی ، مانومتر برای اندازه گیری فشار استفاده میشود. اگر فشار کمپرسور تنظیم نباشد باعث خراب شدن کل سیستم میگرد.

دستگاه فنر خم کن لوله مسی

در زمان نصب و یا تعمیر کولرگازی ، در برخی مکان ها نیاز است که لوله های مسی را خم کنید تا بتوانید آنها را از محل مورد نظر عبور دهید، برای این کار نیزا به دستگاه فنر خم کن دارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *